30.06.2010

Şu sesi hiç duymasam?


Herkesin gıcık olduğu standart seslerden bahsetmiyorum. Duvara sürülen tırnak sesi, tabağa sürülen bıçak sesi, korna sesi, araba alarmı, bebek ağlaması, elektrikli süpürge vs... Onlara gıcık olmak normal. Herkes olur. Hatta ben bunları çok da kaale almadan yaşayabiliyorum, gayet "amaaağn bana ne" diyebiliyorum. Benim kendi gıcığım, kimsenin duymadığı, fark etmediği, söylediğim zaman da "oha manyak mısın, onu mu duyuyosun" dedirten şeyler. Manyağım evet. Ses konusuna hassasım demek ki, napiym öyle doğmuşsam?! Kimisi dokunmatik doğar, kimi görsel, kimi de işitsel. Yapacak bişey yok.

Ayrıca güzel sesleri / müzikleri arayıp bulayım, dinlediğim güzellikleri size yayayım derken (al şekerim sen bu tarzı seversin diye az amme hizmeti yapıp kaset-cd-mp3 dağıtmadık) iyi hoş da, güzel olmayan sesleri duymayayım derken mi hoş değil? Yook yeeaa...

Top 5 sıralamam şu şekil:

1- Aşırı tiz kadın sesi

Dayanılır gibi değil. Vakti zamanında koroda altoyken bile sopranolar esas melodiyi söylerken kulak tıkayasım gelirdi kimi parçalarda. Ergenlik yaşlarındayken yanımda yamacımdaki kızların sesi cici cici kız sesiyken benimki hör hör çıkınca üzülmüştüm "allaam benim niye ince, narin, kız gibi bi sesim yok" diye ama şimdi yatıp kalkıp şükrediyorum o sese...
Hatta ortaokul müzik hocam "oklava gibi kızsın ama sesin/nefesin kuvvetli maşşallah" demişti. O zaman "hmm iyi bişi demek ki" demiştim. Duvara sürülen tırnak sesini dinlerim, tabağa sürtünen çataldan huylanmam ama sağdan soldan "viiiyyyk" diye hem ince hem de yüksek perdeden ciyaklayan bi kadın sesi gelmeyegörsün, tiken tiken olurum, o derece.

2- Ağız şapırtısı

Her nevi ağız şapırtısı. Korkunç. Yediği şeyin tadını iyice çıkarmaya çalışan, "yeme" eyleminden aşırı bir haz alan insanlar yapıyor gibime geliyor. Kendim yemeye düşkün olmadığımdan bilemiyorum tabii, nasıl bir histir. Ama ille şapırdatman gerekmez di mi canım kardeşim? Böylelerine şapırdatma dediğimde "ay amaan onu mu duydun" demeyiniz please. Geğirmek, gaz çıkarmak nasıl görgüsüzlükse, nasıl uluorta bunları yapmıyosanız, çiğnediğiniz şeyi de ağzınızın içinde tutunuz. Karşında benim kadar samimi olduğun bi insan değil de yeni tanıştığın, hatta mesela etkilemek istediğin bi karşı cins olsa ööyle rahat rahat "mıçmıç" edebilecek mi ağzın, yoksa daha dikkatli, sessiz sessiz mi yiyeceksin? Ha? Sorarım..

2.1. Ciklet çiğneme sesi (cak cak cak, ağız açık). Hatta ağzın içinde çıtınk çutunk diye minik baloncuklar patlatma sesi. Teknik beceri resmen, denedim yapamadım.
2.2. Sinemada patlamış mısır yeme sesi. Fazladan açıklama yapmaya gerek var mı?
2.3. Elma, armut gibi meyveyi ısırarak yeme sesi. Hele ofis gibi ortamlarda. (Elinde
elma ile ofiste ıssız bi köşe arayıp 'kimseyi rahatsız etmeden yiyecek yer bulamadım yahu' diyen duyarlı eski iş arkadaşıma selam olsun. Adamcağızı öpesim gelmişti oracıkta gözyaşları ile!)
2.4. Yine ağız açık cips yeme sesi. İlk ısırığı "kııuurrt" diye sesli yapmak keyifli oluyor heralde de... Bütün bi paket cipsi ağzın açıkken yemesen? (Film izlerken cips yiyişine ters ters baktığımda 'ama ağzımın içinde yiyorum cipsi daha napiiyym' diyen kankama da selam olsun:P ).

3- Ergen erkek çocuğu sesi

Sırf bu yüzden oğlum olmasın diyorum da başka bişey demiyorum. Zira ergenlik çağına gelince kendisini yatılı okula göndermek zorunda kalıcam. Yani yapacak bişey yok, o aşamadan geçecek her erkek evladı biliyorum ama o ne dengesiz, ne inişli çıkışlı ve çatlak bi ses, ne acayip bi dönemdir yarabbim?! Bi de üzerine standart ergen asabiyeti, isyankarlığı eklersen oooh tam ziyan.

4- Beş saniyeyi geçen çay karıştırma sesi

"Eridi o şeker kardeşim alooooooo!!Bi saattir boşa karıştırıyosun, kafan nerde, sen nerdesin, uyudun mu? Dünyadan çay karıştırgacına, hişt!" diyerek eline vurulası insanlar var hayatta.

İnce belli bardak güzeldir, iyi demli bi çay gibisi yoktur. Günün her saati çay içmeye varım. Hatta sabah işe giderken balkonun tekinden gelen hafif bi şıngır şıngır sesi pek cicidir. İnsanın gidip tanımadığı o balkon ailesiyle kahvaltı ve sohbet edesini getirir. Fakat burnumun dibinde bir çayı 10 dakika karıştıran insana da o kaşığı yutturasım gelir! O kadar. (Ah rahmetli Hidayet dedem, sen yaptın beni böyle. Kaşığını bardağa temas bile ettirmeden sakin sakin karıştırır, 3 hamlede erirtirdi şekeri).


5- Komşulardan gelen maç sesi

Artık komşun hangi takımlıysa, ona göre yandın. Biri Fenerli öteki Cimbomluysa ayrı yandın, iki kere beynin şişer. Hepsi Cimbomluysa bu da ayrı eziyet, dolby surround system dinlersin artık maçı alt komşu + üst komşu + sağdaki + soldaki oooh yandan yandan!.. Ve hatta karşıki Cafe'den. O da 4 + 1inci hoparlör oluyor sanırım :)
Hiç futbolla alakası olmayan ben bile ilk 11'i sayacak hale gelebiliyorum sezon sonunda komşular sağolsun...


Şimdilik ilk 5'im budur. Daha da devamı var. Bi 5'li paket daha yapıcam. Dedim ya, "pu konuda hassasum".

2 yorum:

maby dedi ki...

2-2.1.-2.4 ve 4'e bnde gıcık oluyorm.
bu arada 2.1.'i ben genelde yaparım.gerçekten beceri lazım xD

Hij dedi ki...

:))